Zion National Park dag 3

14 mei 2013 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

WOW wat was vandaag te gek! Steven heeft de Narrows gedaan, 1 van de populairste tochten van Zion National Park en na vandaag weten we waarom. Hiken door een rivier heen, eerst stroomopwaarts ploegen door een rivier met overal glibberige stenen en tot heupdiepte in een steeds nauwer wordende canyon voortbewegen doet je echt wel even beseffen hoe nietig wij mensen kunnen zijn ten opzichte van de natuur. Op het meest indrukwekkende punt stond je tot heupdiepte in het water, kwamen de wanden van de canyon samen tot zo’n 7 mtr van elkaar en gingen ze zo’n 500 mtr kaarsrecht de hoogte in. Echt uniek om te zien en daarvoor moest je toch echt zo’n 6 klm de canyon in lopen (en die zelfde 6 overigens ook weer terug J).

Jeanet, Levi en Eva zijn meegegaan tot het startpunt van de tocht en zijn vervolgens rustig aan teruggelopen langs de rivier en typisch Amerikaanse mensen bekeken; “MAMA, MAMA, die meneer heeft een dikke buik” en vervolgens weer naar de camping toe gegaan en geluierd bij de camper. Eva in bed en Levi op schoot lekker luieren en boekjes lezen.

Eenmaal terug waren alle vitale lichaamsfuncties van Steven inmiddels wel uitgevallen na 2 zware tochten, dus die deed niets meer behalve bier drinken en zwemmen. Zwemmen deden we trouwens in een volledig NLs zwembad met 3 stellen met kinderen allemaal afkomstig uit Nederland, waarvan 1 stel met 2 meiden ook 3 maanden aan het reizen zijn. Leuk om mensen met dezelfde plannen tegen te komen op reis.