Yellowstone National Park dag 3

31 mei 2013 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR man, man, man wat was het KOUD vannacht! Echt niet normaal meer. Levi en Eva hebben het gelukkig wel lekker warm gehad, maar Jeanet en Steven waren echt verkleumd. Geen warme douches hier, dus hebben we zsm de camper gestart, de verwarming vol aangezet en zijn we gaan rijden. We hebben toen de camper een beetje warm werd een plekje langs de weg gezocht om te ontbijten maar de kou zat nog steeds in ons lichaam, dus camper weer snel aan en verder rijden. Heel langzaam zijn Jeanet en Steven ontdooid en hebben we na de opstartproblemen weer een prachtige dag gehad.

We zijn langzaam aan naar het noorden gereden en hebben vanuit de camper de verschillende landschappen aan ons voorbij laten glijden. Heerlijk rijden dus, gangetje van 45 mijl per uur, bochtje in, bochtje door en ineens STOPPPPPPPPP! Lopen er ineens 3 bizons midden op de weg. En stoppen met die camper in een paar seconden is echt geen pretje J Kunstgebit weer in, Potten en pannen die in onze nek gevlogen waren weer terug gezet en ons vergaapt aan de bizons, die bij het langs de camper lopen rustig even naar binnen keken om ons eens flink te bekijken.

Levi vinkte ondertussen alles af in zijn Junior Ranger krant, want die gaat einde van de dag weer op voor zijn examen.

In het noorden schijnen ook heel veel beren te zitten en ook wolven, dus dat wilden we graag zien. Uiteindelijk geen beren of wolven meer gezien, maar wel weer door een stuk paradijs gereden. Het voelde een beetje als een safari, want op meerdere plekken moesten we stoppen voor bisons, we hebben een hoop herten, elanden, etc gezien in een vallei. We hebben ook halverwege de dag onze plannen voor nog een nacht op een natuurcamping laten varen, want met deze temperaturen is dat niet helemaal aan ons besteed.

Voor het verlaten van Yellowstone heeft Levi zijn 2de Junior Ranger Badge op mogen halen en oh oh oh wat is hij daar toch wijs mee. Nu net ten noorden van Yellowstone neergestreken in een nietszeggend plaatsje. Belangrijkste pluspunt hier; Warme douches! Heeeeeeerlijk.

1. De Graafjes:
    1 juni 2013
    Heerlijk hoor, zo'n zaterdagochtend, bakkie erbij, mannen naar voetbal en dan heerlijk al die reisverhalen weer bijlezen. Genieten voor jullie maar ook voor ons om het allemaal te lezen! Ga zo door :-) en dikke zoen van ons.
  2. Ellen en Mark:
    2 juni 2013
    Hey Steven en Jeanet, wat een mooie verhalen en plaatjes weer. Wij durven het bijna niet te zeggen maar wij zitten met 36 graden in Yosemite momenteel.... Moesten dus wel even lachen toen we jullie met dikke kleren aan zagen zitten op de foto, wat een verschillen binnen 1 land. Onwaarschijnlijk. Veel plezier weer toegewenst! Liefs Mark, Ellen, Anna en Lisa
  3. Nynke Ensing:
    3 juni 2013
    Wat een avontuur! Prachtig! Leuk om jullie zo te kunnen volgen! Met die foto's erbij, kun je een beetje een voorstelling maken hoe het zal zijn.. Heel veel plezier nog!