Vancouver

17 juni 2013 - Vancouver, Canada

These boots are made for walking and that’s just what they did! Wow wat hebben wij een eind gelopen vandaag. Het deuntje blijft dan ook de hele tijd in het hoofd van Steven zitten. Downtown Vancouver en met name Stanley Park staan op het programma vandaag. Stanley park is bizar groot, net niet zo groot als Central Park, maar komt er wel bij in de buurt. Eigenlijk doet Vancouver ons in veel dingen denken aan New York en het is een bijzonder prettige stad om in rond te lopen. In Stanley Park kan je wandelen, maar de meeste mensen fieten, joggen, steppen of rolschaatsen hier. Dit maakt het voor het verkeer levensgevaarlijk, zeker als je bedenkt dat er behoorlijk wat toeristen met iets te slechte oog voet coordinatie op rolschaatsen rijden vergezeld van mensen uit Vancouver die geirriteerd joggend of fietsend deze meute proberen te ontwijken. Erg komisch om te zien allemaal en wonderbaarlijk genoeg gaat het op enkele bijna kop staart botsingen allemaal goed.

We zijn het grootste deel van de dag in Vancouver Aquarium geweest. Een Dolfinarium achtig pretpark met zeedieren uit alle windstreken. Prachtig voor Levi natuurlijk, maar ook Steven en Jeanet vermaken zich hier zoals altijd heel goed.  Het allermooiste vond Levi toch wel de dolfijnenshow.

We hebben na het aquarium ook nog het dolfijngehalte van Levi uitgetest. Voor degenen die de beelden gezien hebben van onze vakantie naar Oostenrijk kunnen zich vast nog wel een hyper kind herinneren die als een dolleman in een waterpark door alle waterstralen heen rende. Hoe ouder hoe gekker gaat voor Levi niet op voorlopig, want hij was bijzonder voorzichtig met alle waterstralen, fonteinen en waterpistolen. Na een tijdje wennen en de weddenschap met Steven; “ als je onder die waterval doorloopt blijven we nog een half uurtje” was hij dan toch weer helemaal overstag. We hebben er prachtig weer bij, dus het was genieten geblazen.

Weer laat terug naar de camping waar we ons avondritueel weer moesten doorstaan. Levi heeft namelijk besloten dat hij niet meer gaat slapen s’avonds. Alhoewel niet gaat slapen wanneer wij het willen, maar gewoon, omdat het kan (en dat zegt hij dan ook letterlijk!!) wanneer hij er zin in heeft.

En om het helemaal af te maken maken Eva en Levi samen er iedere avond bij het naar bed gaan een heel spektakel van. Die mogen dus nooit samen ergens logeren, want het zijn echt een stelletje terroristen. Kiekeboe spelen totdat het echt niet meer leuk is, en dat is het natuurlijk snel al niet, en dan nog veeeeeeeeeeeeeel langer.

Dus we hebben eerst de theorie geprobeerd om Levi weg te halen bij Eva, als je niet wil slapen dan ga je hier maar zitten niks doen en mag je zo laat als je wil naar bed. Dat werkt dus niet!

Vervolgens Eva bij Levi weggehaald. Als een silverback aap zo trots zit Levi op zijn rots dat hij de kamer voor zichzelf heeft en gaat alsnog niet slapen, nee sterker nog, helpt ons alvast om de hele slaapplek van Eva af te breken, zo van die hoeft niet meer terug te komen. We worden er helemaal dol van. Vanaf morgen gaan we kijken of belonen van goed gedrag werkt, dus Steven zit tot in de late uurtjes een plaat te maken waarop Levi dingen mag uitkiezen die hij mag hebben als hij zich goed gedragen heeft. En ja in deze tijd staan daar zowel de I pad als de I phone bij… J