Vancouver Island - Vancouver

16 juni 2013 - Vancouver, Canada

Vandaag al weer Vancouver Island verlaten. Echt een heel mooi eiland waar je gerust een hele vakantie kan doorbrengen om het goed te zien. We hebben ons niet gerealiseerd hoe groot het is daar, maar we moeten door. Vandaag Vaderdag nog wel, gaan we weer terug naar het vasteland en doemen de skyscrapers voor ons op als we de vroege boot naar Vancouver nemen. Alles verloopt voorspoedig en rond het middaguur zitten we al lang en breed op ons echt heel prettige RV park. Waarschijnlijk de mooiste qua faciliteiten tot nu toe. De omgeving is dan zeker weer een dikke onvoldoende, maar goed we zitten op een RV park midden in de stad en dat is bijzonder weten we inmiddels (en hierover later meer). Levi wil al een paar dagen naar een speelgoedwinkel om een speelgoedrobot voor Steven te kopen voor Vaderdag. Hoe hij eraan komt, we hebben geen idee, kunnen we m ervan af praten, nou dacht het niet.

Vandaag is carfree Vancouver Day in sommige delen van de stad en dat is onze eerste stop vanmiddag op onze eerste dag in Vancouver. Dat betekent, stukje lopen, wachten op de bus, in de bus, bus weer uit, naar het skytrain station, skytrain in, skytrain weer uit en overstappen op de volgende skytrain om in Vancouver centrum te komen. Nogal een gedoe dus, maar Levi heeft het de hele dag over niets anders dan dat hij in de trein en de bus zit, gezeten heeft en gaat zitten. En maar tellen hoeveel stops we nog moeten voordat we eruit moeten. We hebben naast een ranger, nu ook een lokale gids als zoon. Prachtig.

Maar eerst door de straten van Vancouver lopen dus zonder auto’s. Leuke markt met qua mensen een beetje het slag publiek wat niet helemaal met beide beentjes op die ronde aardkloot van ons staat, maar zo’n 1,5 meter boven het Vancouverse asfalt zweeft. Een beetje wollig dus en dat vonden we allemaal prima. Ingredienten hier zijn dan ook met nichten rollerdisco rijden, verantwoord eten op zn surinaams, italiaans, amerikaans (kan dat eigenlijk??), Cubaans etc etc  afgemaakt met een park vol frisbees, honden en gezinnen.

Heerlijk ik-kijk-mijn-ogen-uit-toerisme dus!

Daarna door naar downtown en daar rondgedwaald tussen de skyscrapers. Niet zo hoog als New York allemaal, maar toch wel van die jongens waar je s’avonds wel pijn van in je nek hebt. Leuke binnenstad, maar niet hele bizarre taferelen gezien. Moe maar voldaan het rondje openbaar vervoer weer doorstaan en zo eigenwijs geweest om 1 halte eerder eruit te gaan om het laatste stukje te lopen, met aanwijzigingen van een vrouw van de camping die Nederlandse roots had, maar al zo’n 150 jaar geen Nederlands meer had gesproken. Haha onbegonnen werk dus, maar na flink wat ronddwalen hebben we het toch gevonden.