Vancouver Island dag 3

15 juni 2013 - Parksville, Canada

In tegenstelling tot de eerdere ervaringen met wild kamperen is het op Vancouver Island niet -10 graden s’ochtends. Onze generator doet het tenslotte nog steeds niet, maar we zijn niet door de kou wakker geworden vanochtend.  Sterker nog we hebben nog nooit zo lang geslapen met zijn vieren. We werden ongeveer tegelijkertijd om 9uur wakker vanochtend. Wat een luxe, heeeerlijk.

Na het ontbijt zijn we naar een old country market gereden. Daar hebben ze er hier op het eiland zo’n 1000 van, maar bij deze staan er geiten op het dak. Dit noemen ze dan ook de goats on roof country market en door dit ene grapje is deze markt ongeveer 1000 keer zo druk bezocht als de rest. Tippie voor de marktkoopman in Nederland, slinger een geit op je tentdoek en je hebt het 10 x zo druk.

Maar het moet gezegd een super leuke markt met allemaal hele fijne zelfgemaakte producten en dito souvenirs. Met name Steven heeft enorme moeite om van de souvenirs af te blijven, Jeanet de Verstandige, geeft nog maar eens met haar armen aan hoe groot onze koffers zijn en Steven druipt toch weer af naar de volgende stelling.

Na de markt was het toch weer tijd voor onze broodnodige wandeling. We beginnen afkickverschijnselen te krijgen na onze vele zoektochten naar beren en moeten toch weer het bos in. Cathedral Grove is een soort oerbos met best wel behoorlijk grote bomen. Niet zo groot als die we al eens gezien hebben in Californie en Australie, maar wel enorm groot. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt en waren mede door het uitslapen van vanochtend alweer aan het einde van onze dag beland. We moeten morgen met de boot weer naar het vaste land, dus we hebben een camping opgezocht in de buurt van de ferry van morgen. Bij de eerste camping hebben we de camper zo snel mogelijk vol in de achteruit gezet, want dit voelde aan alles als een Okinoks camping en bij de 2de camping hadden we dit stukken minder. Al is het hier ook geen hosanna. Wel heerlijk geBBQt bij de rivier, ipv bij onze camper.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dick en Kersiena:
    19 juni 2013
    Hallo lievers,
    Weer mooie verhalen maar Levi wat is er met jouw gebeurd,
    op een foto heb je een hele blauwe mond, heb je het zo koud?
    Die zons ondergang, prachtig, zou ik lang naar kunnen kijken.
    Wat ik ook zag. nog een maand dan zijn jullie er weer.
    maar eerst nog heel veel genieten jullie.
    Veel liefs en xxxxjes
  2. Fred en Geraldine:
    20 juni 2013
    Hoi lieverds, het is elke keer weer opnieuw genieten van jullie verhalen. Jammer van de walvistour. Prachtige zonsondergang. Geniet nog maar even, het schiet al weer op!! Roger en Anne zitten nu in Rome. Alles goed met de kids?
    Liefs en dikke kus xxxx
  3. Fred en Geraldine:
    21 juni 2013
    Hoi hoi, hebben jullie ook last v.h.hoge water? Schijnt nogal raak te zijn rond Calgary. Hier kwam het vandaag ook met bakken uit de hemel!! Een paar dagen warm (benauwd) en nu weer terug bij af!! Hoop dat jullie het nog warm en mooi hebben. Liefs van ons xxxx