Vancouver Island dag 2

14 juni 2013 - Parksville, Canada

Gisteren heeft zijn tol geeist, want Eva werd wakker met een hoofd in de vorm van een kikker, want wat had zij een dopogen haha. Er stond echt moe op haar voorhoofd en dat was bij Levi al niet minder. Dus we hebben onze ochtend anders ingevuld als op voorhand bedacht, maar dat moet gewoon af en toe als je met 2 kleine kids op reis bent.  We zijn dus pas om 11 uur vertrokken en hadden nog niet veel mazzel met onze eerste stop. Een kinderboerderij, die niet open bleek te zijn tot eind juli…. Want dan werd het pas zomer, je kan het ook overdrijven vinden wij persoonlijk, maar goed, verder dus. We gaan vandaag richting het noorden van Vancouver island, wat onverwachts nog best een stuk rijden is. Vancouver Island blijkt ongeveer zo groot als Nederland te zijn en dat hadden we niet verwacht. Onderweg hebben we bij 2 winkeltjes die we in de LP hadden opgezocht inkopen gedaan voor een heerlijke lunch en daarvan genoten in een kneuterig parkje met speeltuin voor Levi. Niet echt schokkend allemaal maar des te lekkerder na al dat geweld van het eerste deel van onze reis. Want jaja we zitten op de helft. Pas of nu al, we weten niet helemaal hoe het aanvoelt, maar we weten wel dat dit deel van de reis voor ons betekent dat de voet letterlijk en figuurlijk iets van het gaspedaal wordt gehaald en we in een paar versnellingen lager de rest van onze trip gaan doorbrengen. Met hopelijk strand, mooi weer, speeltuinen, waterparadijzen etc. In ieder geval zoals Levi het zegt een beetje loungen.

Na de lunch zijn we naar de ons gewenste camping gereden een provincial park aan het strand waar je zeg maar wild kan kamperen. We blijken de gelukkige winnaars van het allerlaatste plekje op de camping te zijn voor vannacht. Dat moet gevierd worden, dus na een strandwandeling met Levi de explorer (kijk eens naar deze steen, let’s go mama, wow wat een coole schelp, kijk eens hier, ik zie krabben) hebben we het kampvuur aangestoken en zoals het hoort in de wild hebben we vanaf het vuur gegeten. Steven had een constructie gemaakt waar het vlees op gebakken kon worden boven het vuur en we hebben heerlijk gegeten. Natuurlijk afgetopt met marshmallows, dus we voelen ons weer heerlijk moddervet deze avond. De rest van de avond hebben we heerlijk bij het kampvuur gezeten tussen de grote dikke hoge bomen van Rathtrevor Beach Provincial Park. Top hier!