St. Mary / Glacier National Park – Okonoks

2 juni 2013 - Calgary, Canada

Vanochtend heeft Steven samen met de mensen van de camping de generator aan de praat proberen te krijgen, maar helaas zonder succes. Paar keer bellen met Cruise America en die constateerden ook dat alle ‘basis’ oplossingen niet werken. We hebben aangeboden langs Cruise Canada te rijden in Calgary morgen, want daar komen we toch langs, dus dat moesten we dan maar doen.

We hebben onze positieve plannen om Glacier National Park deze ochtend nog kort in te gaan laten varen. Noodweer, veel vertraging met de generator, gesloten wegen in het park geen succes en dus maar zo snel mogelijk de grens over naar Canada. We hebben onze maatregelen wel getroffen, want we hebben van meerdere mensen gehoord dat de campers goed gecontroleerd worden. Dus maar geen boodschappen meer gedaan bv omdat ze nogal eens de neiging hebben bij de grens om dan al je fruit, je groenten etc te confisqueren. Nou niets is minder waar met die Canadezen. Je zet gewoon een vriendelijke lach op, laat Levi verleidelijk kijken naar de Canadese douanier en binnen 3 minuten sta je in Canada. Gevolg was wel dat we gelijk op zoek moeten naar een supermarkt in Canada en dat is toch wel even schrikken. Het is hier namelijk ietwat, zeg maar veel, heel veel, duurder dan in Amerika. Tsja… Toch de camper maar behoorlijk vol gegooid met boodschappen en uiteindelijk in Okonoks beland… Nou daar is dus nog nooit een toerist geweest, maar daar verblijven wel de mensen die in Calgary werken en ervoor kiezen om in een caravan te wonen vanwege de lage kosten. Uhhhhh wat een nachtmerrie van een camping. Het zag er echt niet uit, maar voordat we er echt erg in hadden hadden we al wel betaald en ‘ons bin zunig’ dus toch maar blijven staan.  De camper niet uitgeweest, alleen om te wassen (de reden dat we hier beland zijn), gegeten, gordijnen dicht en deuren op slot vannacht. J