Okonoks – Banff National Park

3 juni 2013 - Banff, Canada

Een regeldagje voor de boeg vandaag. We moeten langs Cruise Canada om onze generator te laten maken, restant boodschappen doen alvorens we naar Banff National Park rijden om daar een kleine week te verblijven. Daar verwachten we niet al te veel faciliteiten, dus we moeten zorgen dat we bepakt en bezakt daar terecht komen.

Eerst de ochtend zien door te komen, regen, regen en nog eens regen. Eenmaal aangekomen bij Cruise Canada regende het nog steeds aan een stuk door (al 4 uur achter elkaar vanaf dat we wakker werden) en het leek wel of dat een vliegtuig vol met kampeerders net zijn intrek had gedaan in het verhuurkantoor van Cruise Canada.. Wat een drukte. Toch uiteindelijk nog sneller geholpen dan verwacht door een vriendelijke techneut, die aan wat knopjes draaide, eens luisterde, een schakelaar verplaatste en nog eens luisterde en toen zij; You have a problem! Altijd fijn die conclusies. Probleem oliefilter stuk en die hebben ze niet, moet door de fabrikant gerepareerd worden. Nog allemaal meer ellende met Amerikaanse vs Canadese verhuurcondities, waar zit de fabrikant dan etc, die ik een ieder zal besparen. Bottomline, weeeeer bellen met Cruise America voor een oplossing. Ze zouden me terugbellen en daar wachten we nu nog steeds op (2 dagen later..). Daar moeten we dus weer zelf achteraan, zit je niet op te wachten. Maar ja na 20 minuten wachten op de troosteloze parkeerplaats van Cruise Canada hebben we er zelf voor gekozen om daar niet meer te blijven wachten en boodschappen te gaan doen en naar Banff te rijden. Had ik al gezegd dat het regende? Ja volgens mij wel en hoe spectaculair we ook gelezen hebben hoe het is om vanuit Calgary Banff National Park in te rijden, wij hebben niets gezien behalve wolken en regen J. Maar ritjes in Canada zijn veel korter dan in Amerika dus we waren er zo. Top! Camping gevonden, camper geinstalleerd en rest vd middag spelletjes met de kinderen en Steven heeft pannenkoeken gebakken. Vanavond blijkt dat we toch weer midden in de natuur zitten want we krijgen bezoek van verschillende dieren hier waaronder herten naast de camper.