Rocky Mountain National Park dag 3

24 mei 2013 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Ja! Vandaag is het zover. De Trail Ridge Road is open en wij kunnen naar de andere kant van het Rocky Mountains National Park. We hebben er even op moeten wachten, maar jonguh, jonguh, jonguh wat is het de moeite waard. Een behoorlijk spannend tochtje zo met onze camper steeds verder omhoog en omhoog en omhoog naar een hoogte van boven de 4.000 mtr. Jeanet en ik hebben dit ooit te voet gedaan in Maleisie, met de trein in Zwitserland en nu met een camper naar deze enorme hoogte.

En de reden dat het nog niet open was werd al snel duidelijk, wat een bergen sneeuw. Sneeuwmuren van zo’n 7 mtr hoog op sommige plaatsen waar we tussendoor reden en vergezichten over de toppen van de Rocky Mountains. Op het hoogste punt werden we bijna weggeblazen door de wind en daar was het echt heeeeel koud.

Bij het eerstvolgende uitzichtpunt werden we soort van aangevlogen door een stel Amerikanen. Wat bleek ze hadden autopech (uhhh op 4.000 mtr hoogte, niet echt handig) en moesten op een of andere manier beneden zien te komen. En ze dachten met 5 man passen wij wel in die grote camper. En ja hoor dat ging allemaal net goed. Levi gelijk helemaal in zijn sas, want hij kon mooi de bink uithangen. Eva deed het dan weer goed bij de dames van het gezelschap, want die was zoals gewoonlijk alleen maar aan het lachen J

Eenmaal beneden onze hitchhikers afgezet en geluncht terwijl we ondertussen beveiligd werden door een ranger die een groep coyotes in de gaten aan het houden was die niet al te ver bij ons vandaan waren. Daarnaast onderweg nog Elk (zeg maar Eland), Bighorn sheep en een gave waterval gezien en nu aangekomen in Estes Park wat de aankomende dagen onze uitvalsbasis zal zijn. Weer echt een leuk bergplaatsje waar redelijk veel bedrijvigheid is (in tegenstelling tot Grand Lake) dus we vermaken ons hier vast prima.

1. Fred en Geraldine:
    25 mei 2013
    Wat hebben we genoten van jullie reisverhalen. Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Erg leuk om de kinderen (en jullie ook natuurlijk) op de foto's te zien en Levi te zien als piraat en young ranger en Eva kan al zitten en kruipen!!! Het blijft een wonder: wij in Rome en jullie in Amerika en op deze manier contact. Liefs en knuffels xxxx Fred en Geraldine
  2. Wini:
    26 mei 2013
    Wat een supergave foto,s !!, Geweldig jongens dat jullie dat met het gezin kunnen doen, geniet van de tijd samen en ik blijf jullie volgen, groetjes Wini
  3. Albertine:
    27 mei 2013
    Inmiddels weer bijgelezen :) Wat een gave natuur zeg! En die sneeuwmuren.. wat een ervaring om daar in zo'n grote camper door heen te rijden. Al gelukt via skype contact te leggen met de family aan de Oostercluft? Ze hebben het getest met een rondleiding in Voorburg :) Lekker verder genieten van en met z'n 4tjes!
  4. Diana:
    29 mei 2013
    Leuk zeg die verhalen en foto's. Lekker genieten met zijn viertjes. Groetjes Diana
  5. Jany:
    30 mei 2013
    Wat een gave foto's!! Wat leuk dat we zo kunnen meegenieten! Heb even alle verhalen gelezen, wat een avonturen. Levi lijkt op de foto's al zo groot! En Eva zit al las ik? Geniet er lekker van met z'n vieren. Liefs Jany