Rocky Mountains National Park dag 2

23 mei 2013 - Grand Lake, Colorado, Verenigde Staten

We vinden het hier stiekem toch wel echt leuk. Echt een kneuterige camping, waar het heerlijk stil en rustig is en waar Levi en in mindere mate ook Eva helemaal op hun plek zijn.

Nog een dagje hier dus maar en toch maar wachten of de weg morgen open gaat en we met onze camper tussen sneeuwmuren van 10 mtr hoog door kunnen rijden.

Een heerlijk rustig dagje weer met vanmiddag onze 2de wandeling hier en naast een steeds fluisterende Levi (die is nog steeds bezig met zn ranger diploma) en een moose niets gezien. Maar na de wandeling zijn we naar het visitor center gereden en hebben we Levi’s examenboekje ingeleverd. Die is aandachtig beoordeeld door 1 van de parkrangers en uiteindelijk kon Levi opgelucht adem halen want hij is geslaagd voor zijn Junior Ranger examen. Daar werd nog een hele ceremonie voor gehouden, wat Levi echt wel heeeel indrukwekkend vond. Als klap op de vuurpijl heeft Levi een medialle/Ranger Batch gekregen die hij nu trots de rest van de dag al draagt en aan iedereen die ook maar in zijn buurt komt laat zien. Het mooiste van vandaag vond Levi toch wel de hoed (zie de foto’s), alleen die mocht hij dan niet houden.

En hij is een hele speciale ranger, want in de speeltuin wilde hij niet de tunnelglijbaan in want dat durfde hij niet. Jeanet zei vervolgens, dat hij nu een ranger is en die durven dat wel! Nou zei Levi; “Deze ranger niet!”

Net na het douchen in de schemering nog bijna ‘letterlijk’ getackeld door de eigenaresse want op het pad naar de camper stond een mannetjes moose verdekt opgesteld achter de bosjes, wow wat is zo’n beest groot met een enorm gewei boven op zn kop. Alsnog kapot geschrokken, maar liever van de eigenaresse dan van de moose!