Estes Park dag 1

25 mei 2013 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Het is zaterdag en wel de zaterdag van Memorial weekend in Amerika. Memorial weekend is zo’n beetje de kick off voor Amerika van de zomer en de outdoors en het is dus ook druk, druk, druk op de camping. We hebben het nog niet zo druk gezien.

Voordeel van dit soort weekenden is dat er ook allerlei festiviteiten zijn en wij hadden thuis in Nederland al gezien dat Boulder een leuke plaats was met allerlei Memorial weekend activiteiten.

We zijn dus vandaag voor het eerst deze reis naar een stad geweest. Op de camping sprak Steven een aantal Amerikanen die naast ons stonden aan over Boulder en dit bleken toevallig net mensen te zijn die uit Boulder kwamen en ons van alles konden vertellen. Probleem 1 in Boulder is parkeren met een RV. Je kan eigenlijk op niet zoveel plekken parkeren. Zij raden ons aan om naar een bepaalde mall te gaan dus zo gezegd zo gedaan….. Nou dat parkeren een probleem zou zijn hebben ze niets aan gelogen. Je kan dus echt nergens parkeren met een RV in Boulder. Niet bij een supermarkt (max 3 uur parkeren met wegsleepregeling), niet bij een mall (als je daar geen boodschappen doet wordt je sowieso weggesleept) en niet aan de kant van de weg (smalle straatjes en weinig parkeerruimte). In eerste instantie bij een supermarkt binnen gevraagd of het toch daar niet mocht, ruimte zat, we willen er wel voor betalen, maar neeeeeeeeee! Nou dan maar op een plek illegaal geparkeerd een beetje uit het zicht en das knap lastig met een camper van 10 mtr J

Fingers crossed en naar downtown Boulder gelopen. Nou Boulder is inderdaad echt een leuke plaats, een beetje de hippie en creatieve scene die hier neergestreken is en dat is niet alleen te zien aan de mensen maar ook aan de leuke winkeltjes. Verder een hele grote kermis en een park met eten, eten, eten en daarnaast veel drinken. Top dus en Levi was bij het zien van het reuzerad helemaal verkocht.

Lekker de hele dag onszelf vermaakt en Levi helemaal door het dolle heen op de kermis (met overigens echt hele associale exploitanten pfffff). Gave winkel gevonden met allemaal retro speelgoed, dus Levi is nu een frisbee en mini flipperspel rijker (en Steven ook trouwens J).