Portland

23 juni 2013 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

We doen het vandaag eens helemaal anders. Vandaag staat in het teken van een aantal mijlpalen. Als eerste niet geheel onbelangrijk, onze dochter Eva vervulde zowel papa als mama met het feit dat ze voor het eerst uit zichzelf ging zitten. Nou nou zal een leek zeggen, maar voor ons toch wel weer een mooi moment, zeker aangezien Eva zo’n beetje 20 vierkante cm bewegingsruimte in de camper heeft en het uit zichzelf gaan zitten dan toch best een knappe prestatie is! We denken namelijk dat ze door het gebrek aan vrijheid om te kruipen etc ongeveer tegen haar 5de zal lopen J

Ten tweede we hebben een veldslag gewonnen van Osama Bin Levi, alias de schemering terrorist, want gisterenavond heeft ons beloningssysteem voor het eerste vlekkeloos gewerkt en is Levi om maar liefst 18.42 uur en ongeveer 30 seconden als een blok in slaap gevallen nadat wij hem om 18.42 uur en o seconden op bed hadden gelegd. Hoppa!

Ten derde heeft onze trip ons inmiddels op een hele hoop mooie plekken gebracht en hebben we daar maar liefst exact vandaag 5.000 mijl voor gereden. De hoogbegaafden onder ons weten dan exact hoeveel kilometer dit is, voor de rest dit is zo ongeveer 8.500 klm. Dit is voor Steven zo ongeveer 70 dagen heen en weer rijden naar Hilversum naar 538 en aangezien hij daar vanaf 1 augustus weer begint (jaja mensen Steven is niet meer Koosje Werkeloos!) heeft hij diezelfde afstand op vrijdag 15 november 2013 op de teller staan. Ouderschapsverlof meegerekend J

Tot zover het belangrijke nieuws van vandaag. Dan wat hebben we verder gedaan. We zijn naar de Columbia River Gorge gereden. Een heel mooi stukje aarde met een aantal verdraaid mooie watervallen op een stukje van zo’n 30 klm rijden. De hoogste valt zo’n beetje 100 meter naar beneden en aangezien het hier en behoorlijk heeft geregend de afgelopen tijd, er nog steeds sneeuw smelt van de bergen erboven en het jaja vandaag ook met bakken uit de hemel komt komt daar toch een beste plens water over de randen heen kunnen we stellen.

We hebben het vanochtend rustig aan gedaan met skypen naar het thuisfront, dus verder dan dit tripje zijn we niet gekomen vandaag. Maar ook wel lekker moeten we zeggen. Inmiddels is het opgehouden met zachtjes regenen en is Steven met het zweet op zijn voorhoofd het internet aan het afpluizen naar waar het toch nog mooi weer is tussen Portland en San Francisco. Dat weather.cnn.com en theweathernetwork.com checken voor temperaturen in Noord Californie en aan de kust in Portland gaat nu al een week zo iedere avond. En maar hopen op mooi weer en maar hopen op mooi weer. Nou de kust van Oregon waar we vanaf morgen naartoe gaan is regen.

Dan hebben we voor Noord Californie een nieuw dilemma uit te dokteren met zn 2en want daar kunnen we kiezen uit de temperatuur van 18 graden aan de kust of 40 graden zo’n 45 minuten rijden het binnenland in. Op iedere willekeurige plek tussen de grens met Oregon en San Francisco in. Nou dat houdt ons dus bezig op een dag J Als dat de grootste hoofdbrekers zijn, dan kunnen we het hier nog wel even volhouden dachten we zo. Op naar nog wat water morgen, dus op naar de Grote Oceaan en naar nog wat regenspetters, we zijn benieuwd.