Portland

22 juni 2013 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

We blijven Lekker loungen zoals Levi het treffend zegt met ook vandaag een rustig dagje. Het is vandaag maar liefst 28 graden dus daar gaan we eens flink van genieten met een bezoekje aan Portland centrum in de ochtend en zwemmen in de middag.  Aangezien we bij onze alternatieve camping zitten moeten we wel behoorlijk lang met het openbaar vervoer reizen. Het blijft toch lastig om met een 10 meter lang apparaat een centrum in te rijden. Dus hebben we de camper geparkeerd bij een P+R en zijn daarna met de trein naar Downtown gegaan. Ook dat parkeren van die camper op een nietszeggende parkeerplaats blijft een vervelend gevoel daar net onder die navel geven. Het is toch raar om je huis op een parkeerplaats achter te laten, waarbij iedereen je hele inboedel eens flink kan bekijken door de ramen en ook heel makkelijk eigen kan maken door even een klein kraakje te zetten. Maar we vertrouwen ook deze keer weer op de vriendelijkheid van onze Amerikaanse medemens, het vele verkeer bij de parkeerplaats en de wetenschap dat de trailer trash people niet bekend staan als de meest welgestelde Amerikanen, dus hier zal wel niets te halen zijn.

Nou die Amerikaanse medemens heeft ons vandaag maar weer eens verbaasd. We hadden van tevoren een hele hoge dunk van Portland, maar dan moet je niet in de trein gaan zitten zeg. Daar mistte nog meer tanden dan in het grootste bejaardentehuis van Nederland. De tanden die er wel waren waren overwegend goud en we zijn niet zeker of een ieder voorzien was van een douche thuis. Maar goed ze doen allemaal geen vlieg kwaad (al was Jeanet op de terugweg getuigen van een gesprek tussen 2 heren die allebei niet geringe tijd hadden vastgezeten en ook de gehele familie van beide heren of vastzat, voor moest komen dan wel had gezeten. En Levi maar vragen, moeten we er hier uit? Ik vind het zo leuk in de trein. Fijn die trein!

In Portland zelf belandde we gelijk op de Saturday Market. Een leuke markt met wederom wat hippie achtige taferelen. Veel dezelfde spullen en heel, heel veel eten. Lekker mensen kijken dus. Wat al snel opviel toen we de markt af liepen is dat het leek of heel Portland op die markt moest lopen, wat niet kan want zo groot was die markt nou ook weer niet of massaal voor een of andere bommelding het centrum waren uitgevlucht want het was echt een beetje apart wat we in downtown Portland aantroffen. Echt geen mens op straat, alsof je naar I Am Legend zit te kijken en van de mensen die op straat liepen was ongeveer 40% zwerver. Niet normaal hoeveel.

Maar voordat we te negatief worden over Portland het heeft een leuk uitziende binnenstad een fijn plein waar je heerlijk op een stoeprandje de gemiddelde Amerikaanse bevolking aan je voorbij kan laten glijden en wat zag het oog van Jeanet daar, een A&F winkel.. jaja Abercrombie in Portland. We houden van deze stad, wat een prachtige stad is Portland zeg, nou ja vooral Steven dan. En het is nog SALE ook in Portland en nog prachtiger, ze kennen in Oregon geen sales tax dus het is ook nog eens of je DutyFree aan het shoppen bent. Ze gaven het eigenlijk praktisch weg zo vond Steven wederom met name en hij had uiteindelijk moeite om ‘maar’ met 2 t-shirts en een trui de deur uit te lopen. Doe daar ook nog een bikini van Jeanet bij en je bent 100 dollar kwijt. Ja 100 dollar maar, ga dat maar eens proberen online of in de A&F winkel in Amsterdam zo vertelt Steven nogmaals daar ben je het driedubbele kwijt. Maar zo blij als een kind is ie en Levi, Jeanet en Eva ook als we weer op tijd op de camping terugkomen. Camper onaangetast terug hebben gevonden en heerlijk van de middag genieten met zwembad, opblaasbadje bij de camper en een erg fijne BBQ! Portland we Love You!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Inge:
    25 juni 2013
    Hey Steven & Jeanet, ik heb even een inhaalslag gemaakt. Ben gisteren begonnen met het lezen van jullie avonturen. Leuk geschreven en mooie foto's! Heel veel plezier nog!
  2. Rosalie:
    25 juni 2013
    Hoi Steven en Jeanet,

Ook ik maaak even een inhaalslag! Leuk om jullie verhalen te lezen. En wat is Eva al weer groot! Geniet er van en tot ziens!

Groetjes Rosalie
  3. Johanneke:
    26 juni 2013
    Ha buurtjes! We hoorden van je vader, jeanet, dat jullie te volgen waren, dus maar even gezocht, want we waren wel heel benieuwd of het goed met jullie ging. En zo te lezen gaat het dus prima, fijn! Wat genieten daar met z'n 4tjes!!! Veel plezier nog de rest van de reis!
    Groetjes Gerco en Johanneke