Petaluma - Vallejo

3 juli 2013 - Vallejo, California, Verenigde Staten

Vandaag dag 1 van onze ontdekkingstocht door de San Francisco Bay Area. Dat is toch groter hier dan je verwacht, we schatten zo in dat het gebied San Francisco en omgeving zo groot is als Nederland. We gaan vandaag wederom vanwege de enorme hitte naar een waterpark. Zeg maar Disneyland maar dan met glijbanen. Een uitstekende keuze. Levi is denken we nog nooit zo druk geweest met om zich heen kijken.  Uhhmmm papa zullen we daarheen, papa ik wil daarin, papa ga je mee daar kijken. Hij vond het fantastisch. Wij ook trouwens, want we konden onze oververhitte camper op de parkeerplaats kwijt en konden in heerlijk koel water de dag doorbrengen. Ze hebben in Waterworld echt alles, glijbanen, nog meer glijbanen en nog meer glijbanen. Maar ze hebben ook regels… best wel veel regels, zeg maar gerust heel veel regels en daar maak je of je het nu wil of niet al snel kennis mee.

We konden de zwembandjes van Levi en de zwemband van Eva niet meenemen in het park maar ze boden wel gratis alternatieven aan. Zozo dat zou ook eens anders moeten zijn zeg.

Zo waagde Steven het verder om samen met Levi op een wipwap te gaan. Sir can you please get of, you are too heavy… Ok dat gaat nog. Mam why is your baby without a lifevest. Nou gewoon omdat ze nog maar 10 maanden is en ze een zwemvest voor een 2jarige niet echt heel goed past.. That’s not our problem, you have to put one on please! Levi is 40 inches, laat nou net een groot deel van het park geschikt zijn voor 48 inch en groter. Begrijpelijk dat je een kleintje niet alleen van een glijbaan af laat gaan, maar toch wel onder begeleiding. Ja hoor zei de lifeguard dat kan. Levi enthousiast, maar eenmaal bij de glijbaan aangekomen (wat trouwens amper door mag gaan voor glijbaan, meer een glij of een baan, 1 van de 2 zo kort waren ze), sorry sir he is too short, but you can get on…. Uhhh tsja, Levi teleurgesteld, maar hij mocht wel gewoon los rondlopen in het peuterbadje wow! Je mocht verder niet andersom zwemmen in de lazy river, je mocht op de meeste glijbanen pas met 2 personen, je mocht niet rennen en dat alles onder het strenge regime van een overdreven grote hoeveelheid lifeguards, zeg maar 2 lifeguards per bezoeker, die zich allemaal wanen in de wereld van David Hasselhoff en Pamela Anderson. Echt weer een geweldige ervaring, waar we op en top van genoten hebben. Superdag gehad dus.