Vallejo - San Francisco

4 juli 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ja het eind komt nu wel echt in zicht. Vandaag vertrekken we voor het laatste ritje naar San Francisco, eindbestemming van deze camper en we hebben inmiddels meer dan 10.000 kilometer van dit bakbeest mogen genieten. Jeanet en Steven beginnen zelf steeds meer te praten onderling over het pakken van de koffers, welke spullen in de camper moeten we weggooien, wat moeten we nog opmaken etc. Niet de leukste gespreksonderwerpen vinden we zelf.

We komen weer op bekend terrein vandaag, want we zijn 2 jaar geleden ook in San Francisco geweest. Toendertijd hebben we op een RV park gebivakkeerd die ons prima bevallen is, dus vandaag rijden we ook weer naar Candlestick RV park. De camping ligt tegenover een NFL stadion waar de San Francisco 49ers spelen, maar helaas zitten we buiten het seizoen, dat begint pas in september.  Daarnaast komt er af en toe een bandje spelen, zo speelt ene Justin T er einde deze maand met ene Jay Z. Ach wat missen we daar aan….

Maar nu het goede nieuws. Vandaag is Independence Day, dus we kunnen elkaar de hele dag feliciteren. Das wel zo gezellig en dat doen de Amerikanen tenslotte ook. Happy Independence Day, Have a great fourth of July! Nou nou wat een gezelligheid en bij Independence Day hoort niet Will Smith en Aliens, maar vuurwerk! En de Amerikanen doen alles een stapje groter, dus we gaan er eens goed voor zitten vanavond. Want we moeten er wel even op wachten en dat is met name voor de kinderen een grote beproeving. Het vuurwerk begint om half 10 namelijk. We zijn rond een uur of 3 naar de festiviteiten gegaan die zich concentreren rond Fisherman’s Wharf, aan de waterkant met uitzicht op de Golden Gate Bridge. Superleuk om al tussen al die mensen deze feestdag te vieren. Ze doen dat overigens wel een beetje zoals we dat gewend zijn in Nederland met optredens, eten, drinken en nog wat meer drinken. Prima dus!

Om half 10 was het dan zover. Levi had al heel vaak geoefend hoe hij zijn oren dicht moest houden en heeft dat ook al die keren aan ons voorgedaan, dus Levi zat al ongeveer vanaf 9uur met zijn oren dicht. Eerder op de dag toen we door Chinatown liepen zijn hij en Eva een aantal keer behoorlijk geschrokken van vuurwerk wat daar op straat werd afgestoken, waarna vervolgens een groep Chinezen op de mensen afstormden met You want firework, I sell it to you cheap! Hahaha.

Het vuurwerk was echt geweldig. Echt groot, groter grootst met een grande finale. Te gek om dat te zien en Eva viel zo rond 10 over half 10 in slaap dus die vond het vuurwerk slaapverwekkend denken we. De vuurwerkshow duurde zo’n 20 minuten en daarna moeten zo’n 200.000 mensen allemaal tegelijkertijd dezelfde kant op. En in dit geordende land, kunnen ze zelfs dat niet aan. Een drukte van belang, waarin we ons op het laatst nog echt wel moesten haasten om op tijd aan te komen bij de shuttlebus die ons terug zou brengen naar de camping. Maar eindgoed algoed, 2 slapende kinderen in de bus meteen toen we zaten en veilig teruggekomen op de camping. Nu slapen en morgen rustig aan beginnen en uitslapen. Of andersom dan dus.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade