Banff National Park dag 1

4 juni 2013 - Banff, Canada

Vandaag voor het eerst sinds onze jetlag weer echt vroeg opgestaan. Half 7 was het en de kinderen waren nog niet eens wakker. Waarom? Wildlife is het actiefst s’ochtends en s’avonds dus we willen er vroeg bij zijn. We gaan een kort stukje rijden naar een meer om daar aan het water te ontbijten en hopelijk onderweg ernaar toe een paar dieren te zien. Het plekje aan het water was prachtig! De dieren ietsje minder…, maar toch een coyote gezien. Jeanet heeft een goed gevoel over het wildlife zien vandaag dus we zullen zien. Na het ontbijt waren we 1 schoen van Levi kwijt…uhhh hij zou uit de camper gevallen kunnen zijn, dus terug naar de camping en daar gezocht. Hadden toch ietsje beter moeten zoeken, want bleek toch tussen onze spullen te zitten. Ritje voor niks dus, daarna door naar Banff town, wat best een prima plaatsje is. Daar ons georienteerd op de verschillende activiteiten bij de Visitor Centre en daarna jaja ook in Canada heerlijk Starbucks voor onderweg.

We hebben een rit in gedachten met een paar korte wandelingen, 1 lange wandeling en genoeg mogelijkheden voor wildlife. Eerste stop is de Johnston Canyon, een prachtige wandeling van 6 klm door een canyon heen met een soort van hangende boardwalk. Prachtige omgeving en supergave watervallen. Levi vind het echt helemaal fantastisch die wandelingen, rennen in het bos en een beetje op onderzoek uit. Hij kan natuurlijk ook in Canada Ranger worden, hier noemen ze dat explorers en daar is ie dus helemaal weer druk mee.

Na de canyon was het toch alweer laat, plekje opgezocht voor de lunch en daarna Kootenay National Park in. Een waterval, nog een canyon en een ritje verder waren we alweer omgedraaid en teruggereden naar Banff. Toch wel laat geworden met al dat wildlife spotten, maar op de terugweg toch nog maar een keer over de oude snelweg, langs de freeway die er nu loopt en verder zoeken. Eenmaal aangekomen bij de camping was het weer het vaste riedeltje met eten erin, pyjama aan en slapen.

Oh ja dat wildlife, dat valt hier in Banff echt enorm tegen. We hebben vandaag maar 1 coyote, een aantal elks en herten, chipmunks, een wolf en maar 5  grizzlie beren gezien!!! Hahahahaha wat was dat te gek zeg vandaag. 1 enorm groot mannetje en op de terugweg als bonus, gewoon zittend langs de kant van de weg om wat paardebloemen te eten een moeder grizzlie met 3 jongen. Het is hier echt briljant. Morgen weer vroeg opstaan en kijken wat we dan tegenkomen.