Newport - Florence

25 juni 2013 - Florence, Oregon, Verenigde Staten

Levi slaapt weer regelmatig en dat merken we. Hij is zo fit als een hoentje en is met name zo nieuwsgierig als het maar zijn kan. Fantastisch want de hele wereld om hem heen begint hem steeds meer op te vallen en daar wil hij alles over weten. Zo wil hij een ritje met een raket naar de ruimte maken en weet inmiddels dat hij daarvoor of astronaut moet worden of heel veel centjes moet verdienen. Hij heeft gekozen voor het laatste overigens. Hij stelt vragen als; Als een vogel in de oceaan poept wat gebeurt er dan met de poep? Tsja weet niet of dat op wikipedia te vinden is en Steven vertelt hem over zoet en zout water, over de oceaan, over haaien en over walvissen. Hij absorteert het als een spons. Als het zo doorgaat bouwen we onze eigen menselijke Wikipedia! Echt mooi dat hem alles zo opvalt en dat hij zo bezig is met waar we zijn, welke natuur er om hem heen te vinden is en wat hij ziet en wat hij er vervolgens mee kan.

Vandaag hebben we een rit langs de kust gemaakt van Newport naar Florence. We zijn lang blijven hangen in Newport omdat het echt enorm hard regende en er weinig eer te behalen viel aan rijden langs de kust. Dus skypen met thuisfront, beetje uitslapen, heerlijk.

Toen het stopte met regenen zijn we gaan rijden en niet zonder succes. We hebben uiteindelijk best prima weer gehad, heerlijk gecruised langs de kust en het schilderij van de Grote Oceaan aan ons voorbij laten glijden.

We hebben een aantal stops gemaakt waar de oceaan werkelijk inbeukt op het land met al het geweld van dien.

We zijn op tijd aangekomen bij onze camping van vandaag, een fantastisch mooi state park aan de kust. Spelen, zandbak, voetballen, vuurtje maken en marshmallows maken. Welterusten!