Moab - Canyonlands - Grand Junction

20 mei 2013 - Grand Junction, Colorado, Verenigde Staten

Busy, busy day vandaag. Eerst wilden we vanochtend naar ons laatste National Park in Red rock country en vervolgens nog een flink stukje rijden op weg naar onze volgende highlight.

Maar eerst moesten we wel de tijd in de gaten houden want op onze huidige camping zijn ze nogal van de regeltjes. Geen kleedjes op het gras leggen, geen hete dingen op de picknick band plaatsen, niet te hard met de deuren slaan in de toiletten, voor 10uur s’ochtends aangeven of je nog een nacht blijft eeeennn voor 11uur uitchecken. En de meneer van de camping, goed te vergelijken met Herr Flick von der Gestapo, kwam al rond half elf langsrijden op zn quad en om 5 voor elf werd ons kenteken al geregisteerd. Waarschijnlijk om ons aan te geven bij de politie of zo, maar zo makkelijk ging dat dus niet want wij reden heerlijk om 1 voor elf van ons plekje vandaan, Herr Flick beteuterd achterlatend J

Canyonlands is voor ons een herinnering aan de Grand Canyon. Verschil is dat je het niet zo overzichtelijk kan bekijken als Grand Canyon, het is niet in 1 oogopslag te zien en in Canyonlands loopt naast de Colorado River ook de Green river erdoorheen. Maar wel bijna zo mooi als de Grand Canyon.

Na Canyonlands een lange ruk gemaakt in de camper naar Grand Junction, niets te doen industrieplaats, waar we een KOA camping hebben gevonden en naast de speelplaats een plekje kregen. Ideaal voor Levi, die de hele tijd heen en weer kon rennen, maar beide kids zaten er na vandaag wel helemaal doorheen, dus zo snel mogelijk (met de nodige moeite, naar bed.