Grand Junction - Rocky Mountains National Park

21 mei 2013 - Grand Lake, Colorado, Verenigde Staten

5 uur rijden op de TomTom, dat betekent met Camper en Rocky Mountain bergen voor ons al snel 7 uur rijden en daar valt de dag dan ook wel mee samen te vatten.  Onderweg veel spelletjes, ik zie ik zie wat jij niet ziet, heel veel kinderliedjes (ja Eelco die hebben we weer aanstaan J) en de I pad voor Levi. Lange rit, steeds hoger en hoger en hoger gereden en onze eerste moose gezien, wat het zijn, weten we niet helemaal, ik zou zeggen; http://www.google.nl zoekwoord moose en afbeeldingen bekijken.

Het spannendste van vandaag was toch wel onze steeds leger wordende tank met benzine. Jeanet zei nog tegen Steven toen we nog op de snelweg zaten, moeten we niet alvast tanken… neeeeee joh, dat doen we wel als we van de snelweg af zijn en als de tank wat leger is. Nou dat hebben we geweten. Die tank werd inderdaad steeds leger, brandend lampje en geen plaatsen in zicht dus al helemaal geen benzinepomp. Toen we door een plaatsje heenreden waar onze hoop op gevestigd was en daar ook geen benzinepomp (of uberhaupt mensen) waren begon ons de moed toch wel een beetje in de schoenen te zakken. Doorrijden, nog even getwijfeld om heuvelaf de moter uit te zetten om benzine te besparen, maar uiteindelijk het paradijs bereikt genaamd Kremmlings! Ja deze plaats zullen we niet snel vergeten, want daar hebben we toch een benzinepomp weten te bereiken. Pfieew!

Toen we de weg indraaide naar Rocky Mountains National Park stond er dat de belangrijkste weg door het park (die west en oost met elkaar verbind) gesloten was… uhhh tsja het is al laat, we moeten toch een plekkie hebben om te overnachten en laten we maar doorrijden, je weet het nooit.

In Grand Lake aangekomen (wat een toeristenplaats moet zijn) bleek nog niet veel leven te zijn. Na lang zoeken toch een camping gevonden, die nog niet echt voorbereid was op bezoek. Geen stromend water (vanwege de enorme kou, oh oh!), geen kampeerders en een terrein wat nog echt in aanbouw is. Maar wel superaardige mensen, die ons met alles wilden helpen.

Voor 1 nachtje geboekt en ons voorbereid op een koude nacht want het gaat hier -5 graden worden vannacht. Komt dat 2de dekbed wat we gekocht hebben toch nog van pas.