Mammoth Lakes - Death Valley

10 mei 2013 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

De dag van contrasten. Vannacht weer behoorlijk slecht geslapen. Waarom? Vanwege de kou wederom. Dat is het nadeel van zo vroeg in het seizoen hier zitten. Maaaaaar de dag van contrasten brengt ons vandaag van een heel koud plekje naar het warmste plekje van Noord Amerika, Death Valley! We zijn benieuwd.

Eerst even goed ontbeten en allemaal gedoucht. Daarna wederom door een schilderij gereden. Route 395 is echt een plaatje.  Voor de lunch hadden we een ideaal park getroffen in Lone Pine, waar we na het tanken Levi echt los hebben laten gaan. Hij was zo enthousiast bezig dat hij zelfs in de korte periode daar een vriendinnetje Samantha erbij kreeg. Het park had dan ook een beekje, bruggetjes en een groot speelrek. Daarna een lange ruk gemaakt Death Valley in, het werd steeds warmer (heeeeerlijk!!!) en het landschap veranderde van bergen met sneeuwtoppen naar bergen en vergezichten met alle kleuren van de regenboog. We moesten natuurlijk wel een behoorlijk stuk dalen en dat was best een spannend ritje met een camper van 9 mtr.

Onderweg onze America the Beautiful pass gekocht die toegang geeft tot alle National Parks in Amerika en uiteindelijk eind van de middag aangekomen in Furnace Creek. Vanochtend hadden we een plekje gereserveerd op een geweldige ranch midden in Death Valley. Met een temperatuur van 38 graden celsius wilden we alle 4 maar 1 ding, zwemmen en wel zo snel mogelijk. Dus inchecken, Camper parkeren en zwembroek aan. 10 minuten later lagen we heerlijk bij te komen in het zwembad van de Ranch met fantastische uitzichten op de woestijn en de omliggende bergen.  Helaas bleek dat we niet mochten BBQen hier, dus Steven moet nog een dag langer wachten om de BBQ aan te steken.

Nadeel was dat de camper zo’n beetje 80 graden was geworden, dus eerst airco vol aan en kinderen badend in het zweet op bed moeten leggen. Maar vanacht iig geen kou! Das het belangrijkste… ondanks dat we vandaag een extra deken hebben gekocht in een supermarkt onderweg J Maar die zal later nog wel van pas komen..

Quote van de dag van Levi; Nadat Levi met vieze handen op de ramen had lopen tekenen en wij boos op m waren geworden daarom zei hij; “Maar het is wel een lachend gezichtje papa en mama.”