Klamath - Avenue of the Giants

28 juni 2013 - Redway, California, Verenigde Staten

En het wordt warmer en het wordt warmer. We krijgen een hittegolf over ons heen in Californie en we zijn er helemaal klaar voor en hebben er zin in. Temperaturen tot de 43 graden celcius, het klinkt ons als muziek in de oren. Vandaag de eerste echt mooie dag die we beginnen in de Redwoods van de Californische kust. Redwoods zijn zo’n beetje de grootste bomen ter wereld en in Trees of Mystery, een of ander park langs de highway 101, hebben ze er een hoop rare versies van. In een wandeling van een uurtje kom je langs bomen die op zichzelf 12 andere bomen hebben groeien, bomen die ondersteboven groeien, bomen die groeien in de vorm van een bliksemschicht en gewoon hele, hele grote bomen. Doe daar een skyrail, een gondeltje, bij en Diego neemt weer bezit van onze zoon Levi. Deze keer heeft Steven zich helemaal overgegeven aan het spel en gaat als een soort surrogaat Baby Jaguar met Eva op zijn borst overal in mee. Rennen, springen en op naar die kabelbaan. Eva vind met name het rennen achter Levi aan helemaal geweldig, met name als het heuvelaf gaat en ze eens flink door elkaar wordt geschud. Echt schaterlachen. Voor de minder spectaculaire momenten hebben we dan altijd nog het achteruitlopen en kiekeboe en Eva heeft ook een topochtend. Nadat we de skyrail overleefd hebben en boven zijn aangekomen genieten we daar nog even van het uitzicht alvorens weer terug te gaan. Beneden aan de weg hebben ze een of andere reus neergezet, waar iemand in zit, die de hele dag mensen die aankomen en weggaan aan het schrikken maakt en grapjes mee maakt. Lijkt ons echt een ideaal vakantiebaantje voor Bob of Senn als ze wat ouder zijn.

Na de ochtend was het weer rijden, deze keer geen zeemist, langs de kust. We hebben nog een 2tal scenic byways gereden door de redwoods heen, waarbij je met een camper van 10 meter nog wel een beetje op moet letten dat je niet chicken speelt met een boom van 5 mtr breed.

Nu zitten we ergens midden in de Avenue of the Giants, de naam zegt het al tussen de grote bomen in. We hebben met wat moeite een camping met zwembad gevonden waar we heerlijk van genoten hebben vanmiddag en met een temperatuurtje van zo’n 35 graden moet dat ook wel. Heeeeeeeeerlijk. BBQen om het af te maken en heerlijk genieten van een zwoele avond. Het is zomer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade