Avenue of the Giants - Clear Lake (oh nee toch niet) - Blue Lakes

29 juni 2013 - Blue Lake, California, Verenigde Staten

Hadden we al gezegd dat er grote verschillen zijn tussen de RV parks hier. Je betaalt ongeveer overal tussen de 35 en 50 dollar, maar verder is er vaak een wereld van verschil tussen camping 1 en de volgende camping. Zo ook onze camping van vannacht. Hadden we al gemeld dat het er smerig was. Jak! Wat een bende en echt geen lol aan. We hebben de wc’s en douches dan ook gemeden en het water wat uit de kraan kwam wat lichtelijk naar roest rook en smaakte dan maar ook zo min mogelijk gebruikt. Op naar een betere camping vandaag want wat een prachtig weer is het hier! Heerlijk temperatuurtje van zo’n 36 graden.

We gaan naar het merengebied en hebben na zorgvuldig zoekwerk een camping gevonden aan Clearlake. Eerst een uurtje of 2 cruisen in de camper en toen zagen we in de verte de wateren van Clearlake opdoemen. We moesten nog een stukje langs de kust rijden voordat we bij onze bestemming kwamen en af en toe tussen de bomen door konden we het meer zien. Erg fijn zo op het eerste gezicht… huh? Zag ik daar nou wat rommel in het water liggen…. Is het daar nou helemaal groenig of zie ik het verkeerd… en toen we bij de plaats van bestemming aankwamen (zo bleek later) zagen we een baai gevuld met groene herrie! Onze TomTom wilde er net als wij niet aan geloven, dus die stuurde ons gewoon nog een kilometertje of 20 door. Daar aangekomen moesten wij 3en, Jeanet, Steven en de TomTom toch eerlijk aan elkaar toegeven dat het waarschijnlijk toch die plek was waar we moeten zijn vandaag. En ze hebben al onze gegevens, want we hebben online gereserveerd…. Terug gegaan en de groene herrie ziet er niet alleen ranzig uit en het zwemmen vergaat je als je ernaar kijkt, maar het riekt ook…. ENORM!!! Alsof je een vuilnisbelt en een open riool lekker in een blender gooit en je neusgaten boven het eindresultaat hangt. Jak in het kwadraat!!

Dus Steven naar binnen en informeren naar de reservering, maar ook dat we ons een beetje bedrogen voelden vanwege de omstandigheden. Uiteindelijk de reservering gecancelled en als de sodemieter daar weg.  En met de omstandigheden in het achterhoofd en de aanblik van de faciliteiten van de camping lijkt het bijna of dat ons onderkomen van vannacht een paradijs was. Je moet ook nooit plaatjes van internet geloven. Het probleem is dat het zaterdag is en dat met deze temperaturen Amerika naar het water vlucht dus de campings (die wel waarheid voor je geld geven) waarschijnlijk vol of nagenoeg vol zitten. Op de heenweg hiernaar toe zijn we langs een strandje gereden wat er erg prettig uit zag dus onze eerste poging was om daar weer naar toe te rijden en te kijken of ze een RV park hadden daar in de buurt of als dat m niet zou worden daar iig kunnen zwemmen en dan vanavond wel zien waar we terecht komen.

Nou we zijn teruggereden en ja hoor ze hebben hier een RV camping, precies op de plek aan het strandje wat er zo prettig uit zag en ze hebben nog 1 plekje. Tranen van geluk sijpelen over onze wangen terwijl we een zwetende Eva en een ietwat riekende Levi gerust kunnen stellen dat we niet meer verder hoeven te rijden. Elektriciteit aansluiten, airco aan en met de billetjes het water in met ons 4en. Fantastisch! We zitten midden tussen de weekend vierende Amerikanen die hier allemaal aan het BBQen zijn geslagen, dus we hebben ook nog flink wat te kijken ook. Wij dus ook BBQen om een beetje ertussen te passen en vanavond genieten van de warme avond. Morgen even niet zoeken, niet rijden en geen toestanden want we blijven nog een nachtje en gaan morgen de hele dag aan het strandje bivakkeren.