Hope - Victoria (Vancouver Island)

12 juni 2013 - Victoria, Canada

Ondanks de vele regen van gisterenmiddag en avond lijkt het deze ochtend toch een mooie dag te worden. “Hope” doet leven zullen we maar zeggen. Nog een stukje rijden voor de boeg naar 1 van de meest rare plaatsnamen die we ooit zijn tegengekomen Tsawwassen (in ieder geval 1 waar we nu nog steeds over struikelen om uit te spreken). De havenplaats met de veerboot die ons naar Vancouver Island brengt. Het weer is top aan de kust dus we hebben een heerlijke boottocht voor de boeg. Dat begint ook aardig goed met lekker weer, achter op het zonnedek uit de wind naar het water en het uitzicht kijken, we varen tussen nogal wat eilanden door die het een wel erg prettige ferry overtocht maken. Levi wil natuurlijk de hele boot bekijken en deze keer is Jeanet de klos. Die worden in hun kielzog gevolgd (zo blijkt later) door een vieze oude man. Die man die we misschien wel kennen van Van Kooten en de Bie of zo niet haal dan een ietwat onverzorgde ouwe kerel voor je met een lange regenjas aan. Zo zag hij er niet helemaal uit natuurlijk, maar zo voelde het voor Jeanet in ieder geval want die begon tegen Jeanet aan te praten en te praten en maar meelopen. Oh wat zijn jullie toch een mooi gezin, bijna perfect, man, vrouw en jongen en meisje, mag ik jullie op de foto zetten, waar komen jullie vandaan etc, etc. Ondertussen lag Steven samen met Eva lekker te zonnen op het zonnedek en was Levi alleen jaloers dat mama niet alleen aandacht had voor hem haha. Toch heeft Jeanet Van Kooten af weten te schudden in de ballenbak op de boot en is ze de rest van de overtocht niet meer van de zijde van Steven geweken.

Toch al weer laat toen we op het eiland aankwamen dus zoeken naar een camping en eten maken. Daar blijkt dat we in een kleine Nederlandse enclave terecht gekomen zijn, met een 2tal oudere echtparen met wie we nog wat reisverhalen hebben uitgewisseld. Morgen wordt een bijzondere dag want we gaan op zoek naar de orca’s voor de kust van Vancouver Island.