Rocky Mountains National Park dag 1

22 mei 2013 - Grand Lake, Colorado, Verenigde Staten

Gisterenavond al geïnformeerd over de situatie rondom de weg die gesloten is. Daar moeten we overheen, dus spanning alom. Ze hebben hier nogal veel sneeuw gehad, zeker in de bergen en de weg waar we overheen moeten gaat op het hoogste punt over meer dan 4.000 mtr. Daar liggen bergen sneeuw van meer dan 10 mtr, waar ze met man en macht voor aan het werk zijn. Aankomend weekend is het hier in de USA namelijk memorial weekend, het eerste weekend dat heel Amerika vrij is en grotendeels into the wild trekt aangezien ze ook maandag vrij hebben.

Maar slecht nieuws, de weg gaat vandaag en ook morgen nog niet open. Balen! Maar vrijdag waarschijnlijk wel.. Dit betekent dat we een beslissing moeten nemen want het alternatief is omrijden en dan wel zo’n 6uur lang omrijden.

Dus maar besloten om hier minimaal 1 dag te blijven en te genieten van de natuur. Het is hier echt prachtig namelijk en we zitten op onze camping echt middenin de natuur. Dat blijkt vannochtend wel, want we werden door de eigenaresse geroepen en er stonden 2 moose die over de camping heen liepen. Voor Levi natuurlijk helemaal geweldig al was hij zich drukker aan het maken over het feit dat hij niet de speeltuin in kon om te spelen omdat een moose dat als plekje had uitgekozen en het blijven wilde dieren waar je echt mee op moet passen werd ons verteld.  Wat een dilemma’s allemaal.

Vanochtend heeft Levi zijn piratenrol heel serieus genomen. Bovenin de slaapcoupe had hij zijn piratennest gemaakt, en uitgerust met piratenmuts, zwaard, verrekijker en echte schatkaart keek hij uit over de camping en op zijn kaart op zoek naar de piratenschat (vanmiddag heeft hij de schat uiteindelijk gevonden, het bleek een ijsje te zijn).

S’middags bij de visitor center van het National park geinformeerd naar de stand van zaken rondom de weg en zij hebben goede hoop dat de weg vrijdag open gaat.

Levi werd gevraagd of hij Junior Ranger wilde worden van Rocky Mountains National Park en dat wilde hij natuurlijk wel. Daarvoor moest hij op een wandeling een aantal opdrachten vervullen.

Vanmiddag hebben we dan ook een leuke wandeling gemaakt, waarbij we ons rot gelachen hebben met Levi. Die moest goed luisteren, op de grond kijken naar dieren sporen, dieren spotten en nog veel en veel meer. En hij is er echt bedreven mee moet ik zeggen. We hebben van alles gezien en zijn naar een waterval toe gelopen. Op de terugweg gebeurde het dan toch weer. Hetgeen waar we inmiddels om bekend staan en deze keer was het niet Jeanet maar Steven, die bijna op een slang ging staan. Oeps en hopelijk de enige keer van deze 3 maanden. Toch anders als je Eva op je buik hebt hangen.

Vandaag ook twee mijlpalen met Eva bereikt, Eva kan nu echt kruipen en wordt daar zelf ook heel blij van en ze kan zwaaien en ook dat vind ze toch eigenlijk wel helemaal fantastisch.