Golden – Kelowna – Kelowna (3 dagen)

8 juni 2013 - Kelowna, Canada

Voor de verandering toch maar weer eens vroeg weg gegaan. Dat begint een redelijk irritante gewoonte van ons te worden, we hebben tenslotte vakantie. Om met name de innerlijke rust van Jeanet op niveau te houden zijn we niet in 1 ruk naar Kelowna gereden om de zon te zoeken, maar zijn we in de 2 National Parks waar we met gierende banden doorheen gereden zijn ook nog maar liefst 4 keer gestopt. 1 keer plassen (Levi; Ik hoef niet papa en mama), 2 keer een korte wandeling gemaakt en 1 keer een wel heel korte wandeling gemaakt, want toen Jeanet het bordje met waarschuwing voor een zwarte beer met 2 jongen zag, had ze het idee dat ze in 1 van haar dromen was beland, die iets minder goed afliep voor ons, dus zijn we maar rechtsomkeert gegaan. Oh ja niet geheel onbelangrijk, de Lonely Planet had bij deze wandeling iets te hoog van de toren geblazen, want het was ook eigenlijk geen r*** aan.  Toch nog een keer stoppen want nu moest Levi natuurlijk wel plassen en we zitten nog steeds met de lekkende poepklep.

Boodschappen en tanken maakte deze reisdag weer helemaal compleet en het laatste stuk maar turen en turen. Zie ik daar een stukje blauwe lucht tussen de ruitenwissers door? Nee hoor niks te zien, nog steeds niet, nog steeds niet maar de aanhouder wint, Kelowna kent blauwe luchten. Toen we uitstapten bleek dat daar wel een ernstig irritante koude wind en behoorlijk veel wolken bij hoorden. Die wolken deden ook hun best om zich allemaal in de buurt van de zon op te houden, dus de teleurstelling was groot bij het inchecken bij onze camping. We hebben namelijk de schroom van ons afgegooid en ingecheckt op een luxe camping. Met grote plaatsen, 2 outdoor zwembaden, 1 indoor zwembad, 3 hottubs, een sauna, een privestrand en om het helemaal af te maken een eigen golfbaan.

Jammer dat de zon het niet helemaal afmaakt, maar dat bleek slechts van korte duur te zijn. S’middags hebben we gewoon bij het zwembad kunnen liggen, was Levi de koning te reik in het zwembad al drijvend met zn zwembandjes en hebben we heerlijk geBBQ’t met een strakblauwe hemel zonder wind.

De volgende 2 dagen hebben zich in ongeveer dezelfde setting afgespeeld. Enkele hoogtepunten zijn wel dat we de tijd in de gaten moeten houden s’avonds om voor 23uur nog naar de wc te gaan, want dan gaat die dicht en moeten we ons eigen lekkende toilet gebruiken. Daar zijn we dan ook 2 avonden niet in geslaagd. Steven heeft nu 3 keer gegolfd en daarbij de meeste ballen op hole 5 in het water geslagen (zelfs ballen die hij geleend had van ouwe vrouwtjes), Eva eet inmiddels zoveel op een dag dat we jullie moeten waarschuwen dat jullie haar wellicht niet helemaal meer herkennen als ze terug is, de camping het domein is van de Benidorm Bastards en we op de weg op moeten passen dat we niet overreden worden door agressieve bejaarden in golfkarretjes, Levi heel veel water in zijn oren krijgt bij het zwemmen, tenminste wij hopen dat dat verklaart dat hij helemaal gestopt is met naar ons te luisteren, Eva inmiddels zelf kiekeboe kan doen met een slap voor haar hoofd, Levi de camper inmiddels zijn huis noemt en we nog steeds heerlijk aan het genieten zijn met zn vieren.

1. Fred en Geraldine:
    11 juni 2013
    Vanmiddag met mijn vriendinnen koffie gedronken en bijgekletst. Ook zij genieten van jullie verhalen, geweldig geschreven, en prachtige foto's!! Liefs, groetjes, hugs en xxxx van ons!!
  2. Albertine:
    12 juni 2013
    Ha reizigers! We waren net weer een beetje bij gelezen en nu alweer een verhaal. Leuk! En de beelden van Banff op kerstavond waren dus niet gelogen. Nu nog meer dagen zonnig weer om allemaal weer lekker op te warmen? Groetjes uit Voorburg
  3. Ellen en Mark:
    13 juni 2013
    Jee wat beleven jullie veel moois! Gaaf ook al die wilde dieren. Enneh, dank voor de tip van het water in de oren. We gaan Lisa ook even op haar kop hangen om dat water eruit te krijgen ;)
    Geniet weer!!
  4. Dorine:
    14 juni 2013
    Te gek, ik heb jullie gevonden! Wat een fantastische reis maken jullie!! Geniet maar lekker, ik zal jullie blog volgen.