Banff National Park dag 2

5 juni 2013 - Banff, Canada

Weer vroeg op vandaag. Haha das best een uitdaging hoor met een temperatuur van zo’n 2 tot 4 graden in de camper. Snel de verwarming aan, aankleden en er toch voor gekozen hetzelfde rondje te doen vanochtend en op een ander plekje te ontbijten. Plekje hebben we gisteren gezien en hoort echt thuis in een reisboek. Dus zo gezegd zo gedaan, alleen de wildlife hier heeft wat meer op onze komst gerekend vandaag. Het was 1 groot feest op de weg zelf, als een soort welkomst comité liepen elks, gansen en een hele kudde bighorn sheeps ons tegemoet. We krijgen zo waar weer een beetje het Yellowstone safari gevoel. Heerlijk ontbeten op 1 van de mooiere plekjes van deze aardkloot, Two Jack Lake. Na het ontbijt nogmaals Starbucks gehaald en onderweg gegaan naar Lake Louise. Voor de die hard All You need is Love fans onder ons, de kerstspecial van afgelopen jaar is deels in Banff en deels in Lake Louise opgenomen. Stel je een perfect alpenmeer voor, knalgroen, glashelder en omring dat met een paar bergtoppen gevuld met sneeuw en oh ja, doe er ook nog een niet misselijke gletsjer bij dan heb je Lake Louise. Oh my god zoals de Amerikanen zeggen, wat is dat weer een plekkie zeg. Nadeel is overkill van toerisme en een paar vogels, die het op ons brood hadden voorzien. Na Lake Louise naar Moriane Lake gereden. Dat ligt iets hoger en dat merk je ook. Sowieso begint je eigen gezicht ietwat te bevriezen als je daar bent en in de wind gaat staan, maar het meer denkt daar ook zo over, want daar ligt nog een hoop kruiend ijs op. Brrrr maar wel weer skitterend. Daar nog een tocht langs het meer gemaakt, met survival koning Levi weer door de bocht springen over stenen, luisteren naar de bomen, voelen aan het water en spotten van dieren. Diego het neefje van Dora (voor de ouders onder ons) heeft m helemaal aangestoken. En om het af te maken roept die de hele tijd ook termen uit de tekenfilmpjes; Let’s Go my friends! J

Op de bergwanden langs het meer nog een paar berggeiten de steile wand af zien dalen. Daarna snel naar de camping voor de broodnodige rust. Eva op bed, Levi en Steven frisbeeën  en gaan we nou wel of niet BBQen, vuurtje stoken ja of nee, ja we doen het, nee het begint te regenen. Uiteindelijk niet gedaan en blij toe want het regent ineens pijpenstelen naar een perfecte stralende dag. Hmmm hopen op mooi weer morgen!

Oh en of jullie Levi als we terug zijn een beetje met respect willen benaderen, misschien is u zeggen tegen hem wel zo handig want Meneer is nu niet alleen een ranger, maar inmiddels ook een explorer, inclusief diploma’s en badges en kettingen als bewijs. Wees maar vast voorbereid op de verhalen!