Lander - Yellowstone National Park

28 mei 2013 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Met de voorbereiding voor onze reis wisten we dat Yellowstone nogal anders kan zijn qua klimaat dan de rest van Amerika waar we doorheen reizen. Anders als in nogal koud en nat. De dagen voordat we hierheen reden weeronline in de gaten gehouden, die vertelde ons max 5 graden overdag, -3 s’nachts. CNN zei dan weer max 8 graden overdag en ongeveer 0 graden s’nachts. Grote verschil was dat Weeronline zei dat het gaat regenen, CNN zei stralende zon… hmmmmm gisteren nog even nagevraagd op de camping en die zeiden, zon, zon en zon en misschien een keer een onweersbui in de middag.

Vanochtend deden we de gordijnen open en toch wel wat donkere wolken. En hoe dichter we bij Yellowstone kwamen hoe donkerder de wolken werden. In de bergen begon het dan ook eerst hard te regenen en vervolgens te sneeuwen… brrrrrr.

De bergen over beland je dan toch wel in een stuk paradijs op aarde. Hoge bergen met sneeuw, grote helderblauwe meren, oneindige bossen. Echt heel gaaf. En belangrijker nog in het oudste National Park van de wereld hebben ze heel veel wildlife en met name beren en dan wel grote grizzlies. Tussen neus en lippen door bij het inchecken op onze camping vandaag kregen we te horen dat er 1 grizzlie een half uur geleden over de camping gelopen was en een andere grizzlie ongeveer een 500 mtr bij de camping vandaan gesignaleerd was op dit moment. Uhhh ok. Vanavond dan ook voorbereiden wat we de komende dagen gaan doen en voorbereiden op een koude, koude nacht. Oh ja voor de goede orde, gewoon weeronline checken hoor als je op vakantie gaat, want mijn hemel wat een regen vanavond hier in Yellowstone..!