Bryce Canyon

17 mei 2013 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Wat is nu mooier, is het Zion of Bryce, de 1 vind Zion mooier, de ander Bryce. Tijd voor ons om dat zelf aan de lijve te ondervinden. Vandaag staat de hele dag in het teken van Bryce Canyon. We hebben ons aanvalsplan gemaakt, eerst rondrijden langs alle viewpoints en als afsluiter de canyon inlopen, dit werd ons door andere reizigers aangeraden om Bryce echt te kunnen ervaren. WOW! Wat een gaaf National Park is dit zeg. We hebben onze ogen uitgekeken vandaag, met name met de wandeling Bryce Canyon in, wederom met Levi op de rug van Steven en Eva op de buik van Jeanet. Deze keer geen opmerkingen van Amerikanen, maar dolenthousiaste en fotograferende Japanners. En wat werd er gefotografeerd, nou wij! J

Levi heeft het vandaag het beste samengevat. “Het is hier zoooo mooi, zullen we hier gaan wonen of zo!”

Cliche blijft wel dat je beide NP’s onmogelijk met elkaar kan vergelijken en dat je als je naar Amerika gaat eigenlijk gewoon allebei moet bezoeken. Maar Bryce heeft naast Zion wel ook een speciaal plaatsje in ons hart gekregen.

Vanavond voelt het weer koud aan, dus onze extra slaapzak die we gekocht hebben gaat vast weer van pas komen.