Amsterdam - San Francisco

6 mei 2013 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

6 Mei 2013. Een dag die al heeel lang bij ons met hoofdletters op de kalender stond. Eindelijk aangebroken, eindelijk op reis, 3 maanden lang naar Amerika en Canada.

Vanochtend was het wel echt even afzien! Om 3.30uur ging de wekker, eerst zelf klaargemaakt laatste spullen in de over, overvolle koffers gegooid en de kinderen uit bed gehaald. Pfff Levi stond gelijk te springen, WE GAAN OP VAKANTIE, WE GAAN OP VAKANTIE!

De aanblik van het reisgezelschap van 4 inclusief bagage is haast lachwekkend als je bedenkt dat het om een vakantie ipv een emigratie gaat; 3 grote koffers, een backpack hoes gevuld met buikdrager, rugdrager, dirian tentje, schoenen en een plankje voor Levi om op te staan achter de kinderwagen. Verder 2 kleine koffers handbagage, een luiertas en als klap op de vuurpijl ook nog een kinderwagen. En dan kan ik verklappen dat we het niet koud zullen hebben in het vliegtuig, met laag over laag aan.... :-)

Onze lieve ouders brachten ons gelukkig weg naar Schiphol, waar ook broers en zussen nog aansloten voor een afscheid van 3 maanden. Na de nodige knuffels, doen jullie voorzichtig, pas op elkaar en we gaan elkaar missen gingen we door de douane en waren we nog met zn 4en over. Met name Levi en Eva waren in opperbeste stemming!

Topplaatsen in het vliegtuig, we zaten met zn 3en naast elkaar en alsof de man die naast mij dacht, mijn god 10uur naast een gezin met 2 kinderen zitten, pleh! dat trek ik niet, regelde hij voor zichzelf een premium seat! Beter voor ons want nu hadden we 4 stoelen voor onszelf. Vlucht is echt perfect verlopen. Levi en Eva waren superlief en alsof niemand dat verwacht had, kregen we spontane complimenten van alle passagiers inclusief stewardessen na afloop van de vlucht. Leek bijna alsof iedereen er een hard hoofd in had toen ze ons binnen zagen komen :-)

Na de vlucht naar ons eerste slaapadres de Red Roof Inn, waar de jetlag genadeloos toesloeg, vooral bij Levi die letterlijk tijdens het eten van patatjes in slaap viel.

We hebben het uitgehouden tot half 8 en zijn toen als een blok in slaap gevallen.